• Nu S-Au Găsit Rezultate

Adrian Iftene [email protected] ◦ Alex Moruz [email protected]  Laboratoare

N/A
N/A
Protected

Academic year: 2022

Share "Adrian Iftene [email protected] ◦ Alex Moruz [email protected]  Laboratoare"

Copied!
23
0
0

Text complet

(1)

Introducere – 22,23 Februarie 2022

(2)

Echipa

Conținutul cursului

Laboratoarele

Proiectul

Examenul

Notarea

Protocolul de comunicare

Bibliografie

(3)

Cursul:

Adrian Iftene [email protected]

Alex Moruz [email protected]

Laboratoare:

Adrian Iftene [email protected]

Alex Moruz [email protected]

Florin Olariu [email protected]

Cristian Simionescu [email protected]

Coca Georgiana [email protected]

Ciprian Cușmuliuc [email protected]

Cosmin Irimia [email protected]

Mihai Costandache [email protected]

(4)

Ingineria programării (Software engineering)

Modele de proiectare (Design models)

Ingineria cerințelor (Requirements identification)

Diagrame UML (UML diagrams)

Design patterns

Testare și debug (Testing and debugging)

Întreținere (Maintenance)

Metrici software (Software metrics)

Managementul proiectelor (Project management)

Drepturi de autor (Author rights)

(5)

De ce să vin la curs?

Aici sunt prezentate noțiunile teoretice + studii de caz

40 din 240 de puncte ale examenului sunt din discuțiile care au loc pe baza slide-

urilor, fără a apărea scris pe ele

Bonusuri… Prezentări…

(6)

Diagrame UML, Design Patterns, Unit testing

Implementări Java, C++, C#, OOP (coding style)

Teme propuse de profesor, studenți

Se negociează punctajele pe echipă, membru, (echipa de 4 poate primi nota 34, distribuite 9 + 9 + 8 + 8 sau orice altă combinație hotărâtă de TL)

Dacă toți membrii echipei primesc același punctaj, coordonatorul de laborator va decide cine prezintă soluția săptămâna următoare

Nu există limită superioară pentru punctaj

EXISTĂ limită inferioară pentru punctaj: 50 % din suma punctajelor laboratoarelor

Important: Faceți legătura cu laboratoarele de Java și de Tehnologii Web!!!

(7)

SCRUM

Vom folosi: Github, BitBucket...

Trello

De ce să vin la laborator? Pentru a face parte

dintr-o echipă, pentru a acumula puncte, pentru a promova

(8)

Lucrul în echipă!

Va presupune:

Documentare, Modelarea folosind diagrame UML

Implementare (modul principal, interfață)

Testare, Evaluare, Documentație, Etc.

Tematici

Firme IT Iași

CLEF 2022 (clef2022.org): ImageCLEF, Plagiarism, QA, Social Book Search

Platforme și Limbaje: C++, Java, Perl, Python, Java Script, C#

(9)

Cele mai bune 9 proiecte vor participa în

săptămânile 13-16 la o sesiune de prezentări

La aceste sesiuni vom avea un juriu format din profesori și reprezentanți ai companiilor

Vor fi acordate bonusuri, diplome și premii

Learn & Earn - Amazon

(10)

Fără documentație

30 minute

Întrebări: grilă + ce necesită răspunsuri pe 2- 3 rânduri + diagrame/scheme

Accentul se va pune pe înțelegerea noțiunilor prezentate teoretic la curs și folosite practic la laborator

Dacă va fi posibil examenul va fi la facultate

Dacă nu, on-line cu camerele pornite pe

grupe, veți scrieți pe o foaie A4 răspunsurile pe care o veți poza și încărca pe un

GoogleForm

(11)

Notă Laborator – obținută în primele 6 laboratoare (teme saptămânale, lucrul în echipă)

Notă Proiect - obținută în ultimele 7 laboratoare (un proiect de echipă în care fiecare își va aduce contribuția)

Notă Examen – 30 minute, subiecte grilă, accentul va cădea pe înțelegerea noțiunilor parcurse

Nota Finală = 10 x (Notă_Laborator + Notă_Proiect + Notă_Examen)/ MAX_PUNCTAJE_FARA_BONUS

(12)

La cerere veți trimite soluțiile la anumite etape pe e-mail

3 cerințe:

Subject: [IP] – Solutie etapa X

Attachment: arhiva TGZ , RAR, etc. (nu ZIP)

Continut: Semnatura Ionescu George, Anul II, Grupa 2 A

NERESPECTAREA ACESTOR CERINȚE VA DUCE LA DEPUNCTARE (1 punct de cerință)

(13)

Pagina cursului Adrian Iftene

http://thor.info.uaic.ro/~adiftene/Scoala/2022/IP/

Pagina lui Ovidiu Gheorghieș (a lucrat cu Adriana G.) http://thor.info.uaic.ro/~ogh/ip/

Ian Sommerville: Software Engineering, Addison Wesley, 2001

Craig Larman: Applying UML and Patterns, Addisson Wesley, 2002

Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vissides: Design Patterns, Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addisson Wesley, 1998

Internet

(14)

Continuarea acestor idei și aprofundare în Teme de licență într-unul din aceste domenii

Articole de cercetare și participare la conferințe

Cercetare pe termen lung licență, master, doctorat, post-doctorat (avem colaborări cu universități din Spania, Italia, Anglia, Irlanda, Franța, etc.)

(15)

http://www.clef-

campaign.org/2009/working_notes/CLEF200 9WN-Contents.html

7 din 8 lucrări indexate DBLP, Springer LNCS

(16)
(17)
(18)
(19)

Multe teme continuate ca teme de disertație

Concursuri, publicații

(20)
(21)

http://dblp.uni-

trier.de/pers/hd/g/G=icirc=nsca:Alexandru=

Lucian

(22)
(23)

Referințe

DOCUMENTE SIMILARE

 cond gardă este o expresie booleană care se evaluează la fiecare apariție a evenimentului specificat; acțiunea se execută doar în cazul în care rezultatul evaluării

developed and evolved over time” (GOF - Gang-Of- Four (because of the four authors who wrote it), Design Patterns: Elements of Reusable Object- Oriented Software)..  In

model driven agile development, patterns of enterprise application architecture, test-driven development, refactoring: code architecture..  Object oriented design classes:

 O clasă care face multe lucruri care nu sunt relaționate sau face prea multe lucruri are o coeziune mică (slabă)..  Sunt principii vechi în

developed and evolved over time” (GOF - Gang-Of- Four (because of the four authors who wrote it), Design Patterns: Elements of Reusable Object- Oriented Software).  In

 Prefer small, cohesive interfaces - Interface is the interface type + All public members of a class.  Divide "fat" interfaces into

 Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vissides: Design Patterns, Elements of Reusable Object-Oriented Software, Addisson

• The mechanism by which child processes or threads can call accept() is simpler and faster than the one in which the main thread calls accept() and then “forwards" the